Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Hotel Tiffany

1. Anvendelsesområde

Disse handelsbetingelser gælder for alle reservationer, ophold og ydelser leveret af Hotel Tiffany, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem parterne.

2. Reservation

2.1 En reservation er bindende, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse fra hotellet.
2.2 Kunden er ansvarlig for at sikre, at de oplyste kontaktinformationer er korrekte.

3. Betaling

3.1 Betalingsbetingelser fremgår af reservationsbekræftelsen.
3.2 Hotellet kan kræve betaling af depositum eller forudbetaling i forbindelse med reservationen.
3.3 Eventuelle yderligere køb under opholdet afregnes løbende, medmindre andet er aftalt.

4. Priser

4.1 Alle priser er angivet i DKK og inkl. gældende moms, medmindre andet er oplyst.
4.2 Hotellet forbeholder sig retten til at ændre priser, indtil reservationen er bekræftet.


5. Afbestillingsregler

5.1 Individuelle reservationer (1–5 værelser)

  • Gratis afbestilling indtil 24 timer før ankomst.
  • Ved afbestilling senere end fristen opkræves 100 % af den samlede pris eller betaling for første nat.
  • Udeblivelse (no-show) medfører opkrævning af den fulde pris for første nat, medmindre andet er aftalt.

5.2 Gruppebookinger (6+ værelser eller arrangementer)

  • Depositum aftales ved booking.
  • Afbestilling senere end 14 dage før ankomst medfører opkrævning af 100 % af første nat.

5.3 Tidlig afrejse

Ved afrejse før det aftalte tidspunkt beregnes fuld pris for den oprindeligt reserverede periode, medmindre andet er aftalt.

5.4 Force Majeure

Hotellet er ikke ansvarligt for afbestillinger eller ændringer som følge af forhold uden for hotellets kontrol, såsom naturkatastrofer, strejker, epidemier eller myndighedspåbud. Eventuelle gebyrer håndteres efter hotellets vurdering.


6. Check-in og Check-out

6.1 Check-in kan ske fra kl. 15:00 på ankomstdagen.
6.2 Check-out skal ske senest kl. 11:00 på afrejsedagen.
6.3 Sen check-out kan medføre ekstra gebyr og skal aftales på forhånd.

7. Ordensregler

7.1 Gæster skal udvise god adfærd og følge hotellets instruktioner.
7.2 Rygning er forbudt i værelser og fællesområder. Overtrædelse kan medføre opkrævning af gebyr.
7.3 Husdyr er ikke tilladt.

8. Ansvar

8.1 Gæsten hæfter for skader på hotellets bygninger, inventar og løsøre forårsaget af gæsten eller dennes gæster.
8.2 Hotellets ansvar for bortkomst eller skade på ejendele følger dansk rets almindelige regler.
8.3 Hotellet er ikke ansvarligt for indirekte tab, driftstab eller lignende.

9. Personoplysninger

Hotellet behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR). Oplysningerne anvendes kun til håndtering af reservationer og ophold.

10. Klager

Eventuelle klager skal rettes til hotellet hurtigst muligt, så hotellet har mulighed for at afhjælpe forholdet.

11. Lovvalg og værneting

Disse handelsbetingelser er underlagt dansk ret. Eventuelle tvister afgøres ved danske domstole.

 

Persondatapolitik

  1. Dataansvarlig

Hotel Tiffany er dataansvarlig.

Hotel Tiffany kontaktoplysninger er:

Hotel Tiffany

Colbjørsensgade 28

1652 København V

Tlf: 33218050

E-mail: tiffany@hoteltiffany.dk

 

Hotel Tiffany håndterer alle personlige oplysninger i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

Hotel Tiffany indgår aftale med gæster, kunder og leverandører om levering – køb og salg – af forskellige serviceydelser og produkter.

Når en gæst/kunde, bestiller og køber én eller flere af Hotel Tiffany serviceydelser, og som led heri afgiver sine personoplysninger til Hotel Tiffany, giver denne samtidig sit samtykke til, at gæstens/kundens/leverandørens personoplysninger kan behandles af Hotel Tiffany.

Det samme gør sig gældende for så vidt angår de eventuelle personoplysninger, som leverandører til Hotel Tiffany afgiver til Hotel TIffany i forbindelse med afgivelse af tilbud eller indgåelse af aftaler med Hotel TIffany.  

  1. Hotel Tiffany indsamling af personoplysninger

Personoplysninger indsamles af Hotel Tiffany på følgende vis:

  • Når en gæst/kunde – eller en repræsentant for denne – vælger at indhente tilbud på og/eller købe en af Hotel Tiffany serviceydelser/produkter, eller når en leverandør afgiver tilbud eller sælger produkter eller serviceydelser til Hotel Tiffany.
  • Fra B2B marked.
  • Gennem browser cookies og web beacons.
  • I forbindelse med brug af Hotel Tiffany digitale ydelser.
  • Via video- og tv-overvågning.
  • Når leverandører indgår aftaler med Hotel Tiffany eller afgiver tilbud til Hotel Tiffany.

Indsamling og behandling af personoplysninger, jf. ovenstående vil altid ske i henhold til gældende persondatalovgivning.

Videoovervågning der, er opsat i/ved Hotel Tiffany, sker som led i kriminalitetsforebyggelse og fungerer derudover som et tryghedsskabende tiltag for medarbejdere og gæster.

  1. Oplysninger som Hotel Tiffany indsamler

Hotel Tiffany indsamler følgende personoplysninger:

  • Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato samt andre almindelige ikke personfølsomme personoplysninger.
  • Betalingskortoplysninger – typisk som garanti for en reservation og til betaling af ophold.
  • Demografiske oplysninger.
  • Købshistorik herunder også brugen af Hotel Tiffany digitale serviceydelser.
  • Oplysninger fra Hotel Tiffany sociale medier og andre digitale platforme tilhørende Hotel TIffany.
  • Browserinformationer.
  • Oplysninger om gæstens/kundens virksomhed og relevante kontaktpersoner.
  • Oplysninger om leverandørers virksomhed samt oplysninger om relevante kontaktpersoner og nøglepersoner herunder key accounts.

En gæst/kunde leverandør kan, frivilligt og efter eget valg give Hotel Tiffany yderligere personoplysninger, som denne mener, kan have betydning for Hotel Tiffany betjening/servicering af gæsten/kunde/leverandøren, eller som den pågældende mener bør gives af sikkerhedsmæssige hensyn.

Dette kan f.eks. være oplysninger om:

  • Handicap
  • Allergi
  • Særlige fødevarepræferencer
  • Andre helbreds- eller medicinoplysninger

Hvis en gæst/kunde/leverandør frivilligt og efter eget valg vælger at afgive sådanne oplysninger opfatter Hotel Tiffany dette som et samtykke til at kunne registrere og gemme disse følsomme oplysninger om den pågældende.

Udover de oplysninger som Hotel Tiffany modtager direkte fra gæster/kunder /leverandører, vil Hotel Tiffany i nogle tilfælde indhente eller behandle yderligere oplysninger, som Hotel Tiffany har modtaget af tredjeparter, f.eks. et rejsebureau, en anden formidler eller en ansat i den virksomhed, hvor den registrerede er ansat.

Hvor dette er tilfældet er den pågældende tredjepart pligtig til at informere de pågældende gæster/kunder/leverandører om Hotel TIffany vilkår og betingelser samt Hotel Tiffany persondatapolitik. Det er også den pågældende tredjeparts ansvar at sikre, at der er det fornødne juridiske grundlag til indsamling og behandling af de pågældende oplysninger, herunder indhente evt. fornødent samtykke til behandling af eventuelle følsomme oplysninger. 

  1. Betaling med betalingskort  

Hotel Tiffany anvender Nets og FlatPay, til indløsning af betalinger med betalings- og kreditkort.  Nets & FlatPay er godkendt og certificeret af Pengeinstitutternes Betalingssystem (www.pbs.dk). 

Ved bestillinger og bookinger gemmer Hotel Tiffany de oplysninger, som gæsten/kunden/leverandøren har givet, i indtil 3mdr, hvorefter oplysningerne slettes.

Udover håndtering af bestillingen, bliver de afgivne oplysninger alene brugt, hvis en gæst/kunde/leverandør f.eks. henvender dig med spørgsmål, eller hvis der er fejl i bestillingen.  

  1. Hvad er formålet med indsamlingen og behandlingen?

Hotel Tiffany indsamler alene personoplysninger, som er nødvendige for at opfylde de aftaler, der indgås med gæster/kunder/leverandører om levering af serviceydelser, f.eks. en overnatning, eller køb/salg af produkter eller ydelser.

Det er den enkelte aftales indhold/serviceydelsens karakter, som er bestemmende for, hvilke personoplysninger Hotel Tiffany indsamler og behandler, og som er bestemmende for formålet med indsamlingen.

Formålet med indsamling og behandling af personoplysninger vil primært være:

  • Behandling af gæsters/kunders booking og køb af Hotel Tiffany serviceydelser.
  • Behandling af leverandørers tilbud om – og salg – af produkter og ydelser
  • Kontakt til gæsten/kunden før, under eller efter dennes ophold.
  • Opfyldelse af gæstens/kundens anmodning om tilbud på eller køb af serviceydelser.
  • Forbedring og udvikling af Hotel Tiffany serviceydelser.
  • Tilpasning af Hotel Tiffany markedsføring og øvrige kommunikation.
  • Analyse af gæster/kunders/leverandørers brugeradfærd og markedsføring overfor disse
  • Tilpasning af Hotel Tiffany samarbejdspartneres kommunikation og markedsføring til gæster/kunder/leverandører.
  • Administration af gæsters/kunders/leverandørers relation til Hotel Tiffany, herunder eventuel deltagelse i Hotel Tiffany kunde/loyalitetsprogram.
  • Opfyldelse af lovkrav, f.eks. krav om at registrere overnattende gæster efter udlændingelovgivningen og pasbekendtgørelsen. 
  1. Hjemmel – det juridiske grundlag – for behandlingen

Hotel Tiffany vil oftest behandle personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde en aftale med Hotel Tiffany, som du en gæst/kunde eller en leverandør er part i. Det kan for eksempel være i forbindelse med hotelophold, mødeafvikling og/eller håndtering og opfyldelse af samarbejds- og leverandøraftaler.

Yderligere vil Hotel Tiffany behandle personoplysninger i forbindelse med booking forud for en overnatning, afvikling af møder, selskaber, konferencer mv. samt forud for indgåelse af leverandøraftaler.

I nogle tilfælde vil Hotel Tiffany behandling af personoplysninger finde sted som led i, at Hotel Tiffany forfølger en legitim/saglig interesse, som går forud for den gæstens/kundens/leverandørens (den registreredes) interesser.

En sådan legitim interesse, kan eksempelvis være udarbejdelse af statistik, kundeundersøgelser, markedsføring og analyse af generel gæste/kundeadfærd, som har til hensigt generelt at forbedre oplevelsen hos Hotel Tiffany og kvaliteten af Hotel Tiffany serviceydelser og produkter.

Hvis en gæst/kunde i forbindelse med dennes ophold/besøg hos Hotel Tiffany oplyser særlige personlige præferencer eller hensyn, herunder f.eks. helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende, anvender Hotel Tiffany alene oplysningerne til at sikre, at der tages hensyn til gæstens/kundens personlige præferencer, dit helbred etc.

 I nogle situationer modtager Hotel Tiffany personoplysninger fra tredjepart, f.eks. et rejsebureau, en agent eller lignende, bl.a. i forbindelse med gruppebookinger. Når dette sker, er den pågældende tredjepart pålagt at orientere de pågældende gæster/kunder/leverandører om Hotel Tiffany vilkår og betingelser samt indholdet af denne persondatapolitik.

Hotel Tiffany er yderligere efter lov, jf. ovenfor under pkt. 5, forpligtet til at registrere forskellige oplysninger om overnattende gæster. Disse oplysninger skal gemmes i mindst ét år og højest to år. 

  1. Den registreredes rettigheder

Efter reglerne i persondataforordningen, har de registrerede (kunder/gæster/leverandører) forskellige rettigheder.

  • En registreret har til enhver tid ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger Hotel Tiffany behandler om den registrerede.
  • En registreret har til enhver tid ret til at få berigtiget og opdateret de personoplysninger, som Hotel Tiffany har om den registrerede.
  • En registreret har til enhver tid ret til at få slettet de personoplysningers, som Hotel Tiffany har om den registrerede. Hvis en registreret anmoder om sletning, slettes alle de oplysninger, som Hotel Tiffany ikke efter lovgivning er forpligtet til at skulle gemme. En sletning af den registreredes oplysninger kan i nogle tilfælde betyde, at Hotel Tiffany ikke kan opfylde evt. indgåede aftaler eller levere visse serviceydelser til den registrerede.

Hvis nogle af de oplysninger, som Hotel Tiffany har om den registrerede er givet på baggrund af den registreredes samtykke, har denne til enhver tid ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder, at oplysningerne slettes eller ikke længere anvendes af Hotel Tiffany. Dette gælder ikke for oplysninger, jf. ovenfor som Hotel Tiffany er lovmæssigt forpligtede til at gemme.

Muligheden for at trække/anmode om sletning mv. kan dog være begrænset af hensyn til beskyttelsen af andre personers privatliv, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder samt f.eks. af hensyn til muligheden for at håndhæve potentielle retskrav.

Den registrerede kan til hver en tid skriftligt bede Hotel Tiffany om at få en oversigt over og en kopi af de personoplysninger om den registrerede, som Hotel Tiffany er i besiddelse af.

En skriftlig anmodning herom skal underskrives af den registrerede og indeholde dennes navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.

Den registrerede kan også kontakte Hotel Tiffany, hvis den registrerede mener, at dennes persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller i strid med andre retlige forpligtelser, f.eks. den aftale/kontrakt, som den registrerede har med Hotel Tiffany.

Skriftlig anmodning sendes til Hotel Tiffany, se kontaktoplysninger ovenfor under pkt. 1

Hotel Tiffany vil så vidt muligt indenfor 1 måned efter modtagelsen af den registreredes skriftlige anmodning sende denne til den registreredes postadresse.

Hvis den registrerede beder om rettelse og/eller sletning af sine personoplysninger, vil Hotel Tiffany vurdere, om betingelserne for anmodningen er opfyldt, og Hotel Tiffany vil i så fald gennemføre ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Hotel Tiffany tager forbehold for at afvise anmodninger, som har karakter af chikanøs gentagelse eller som kræver uforholdsmæssige tekniske foranstaltninger (f.eks. udvikling af et nyt IT-system) eller som påvirker beskyttelsen af andre registreredes personoplysninger, eller i andre situationer hvor det vil være uforholdsmæssigt ressourcekrævende eller meget kompliceret at imødekomme anmodningen.

Sikkerhed og deling af personoplysninger

Hotel Tiffany beskytter den registreredes personoplysninger, og har fastlagt retningslinjer, der beskytter den registreredes personoplysninger mod, at der sker uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

Kun de personer/ansatte hos Hotel Tiffany, der har i kraft af deres jobfunktion har behov for de registreredes personoplysninger har adgang hertil.

Hotel Tiffany kontrollerer løbende, at der ikke sker uautoriseret adgang til de registreredes personoplysninger.

Hotel Tiffany tager løbende backup af de registrerede personoplysninger.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, hvor der en høj risiko for misbrug af de registreredes personoplysninger, herunder f.eks. identitetstyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden form for misbrug, vil Hotel Tiffany underrette de registrerede om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt

Hotel Tiffany sikkerhedsprocedurer bliver løbende revurderet og opdateret i forhold til den teknologiske udvikling.

Hotel Tiffany benytter sig af en række eksterne leverandører af IT-services, IT-systemer, betalingsløsninger, etc.

Hotel Tiffany indgår løbende databehandleraftaler med alle Hotel Tiffany leverandører, hvorved det også i forhold til eksterne databehandlere sikres, at disse fastholder et fornødent og højt beskyttelsesniveau for så vidt angår de registreredes personoplysninger.

Hotel Tiffany er i nogle tilfælde lovmæssigt forpligtede til at videregive personoplysninger eller forpligtede hertil som følge af en afgørelse fra en offentlig myndighed.

Hotel Tiffany sletter dine personoplysninger, når Hotel Tiffany lovmæssige forpligtelse ophører, eller når formålet med at indsamle og behandle oplysningerne ikke længere er til stede.

  1. Klage

Klage over Hotel Tiffany behandling af personoplysninger kan ske til Datatilsynet, BORGERGADE 28, 5, 1300 KØBENHAVN K, TELEFON 3319 3200 – E-MAIL dt@datatilsynet.dk

 

Hotel Tiffany
Colbjørnsensgade 28
1652 København V
Tlf.: +45 3321 8050

Læs anmeldelser fra